De Zuidkust van Zuid-Afrika

7 december 2023 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Op dit moment zitten we te genieten op een kampeerplek pal aan de zee in het Tsitsikamma National Park. De zon is bijna onder, het fototoestel ligt klaar voor een zonsondergangsfoto 😊

Vanmiddag hebben we vlakbij een grote groep dolfijnen gezien, zo gaaf. Dat maakt weer wat goed van een eerdere teleurstelling.

Vanuit Franschhoek zijn we naar de kust gereden via een prachtige bergpas. Die pas wordt afgesloten wegens wegwerkzaamheden vanaf 8 uur dus moesten we bijtijds weg. Aan de kust bij Hermanus zijn we bij een uitzichtpunt gaan kijken op zoek naar walvissen maar helaas, we hebben ze niet gezien. Tijdens het gluren over zee zette Frank zijn wifinetwerkje aan en zag dat de boottocht die we de volgende dag zouden gaan maken gecanceld was in verband met slecht weer. Zo balen, we hadden zo graag weer walvissen en dolfijnen willen zien.

We besloten om een dag eerder naar Bontebok National Park te gaan. Een superleuk klein natuurpark waar de landschildpadden over je kampeerplekje struinen en de Bontebokken op kampeerplaats 17 huisden. We hebben een gamedrive gedaan (= op eigen houtje door het park gereden) en o.a. Mountain zebra’s en diverse antilopesoorten gezien.

De volgende dag zijn we naar Wilderness National Park gereden. We hadden een plekje aan de rivier maar ongelooflijk, wat een wind. Gelukkig kan onze daktent tegen een stootje, verderop ging een luifel de lucht in. Ik was wel blij dat we niet op een boot zaten die dag.

Vanmorgen was het weer zonnig en gelukkig minder wind. We hebben een vogelkijkhut bezocht en zijn zo rustig aan naar dit plekje gereden. Echt bijzonder mooi. Net, vlak na de zonsondergang zagen we een paar keer een walvis het water uit springen, fantastisch!

Morgen en overmorgen slapen we twee nachten in Addo National Park. Olifanten kijken, ook weer zin in.

Tot het volgende bericht,

Liefs, Frank en Hilda

1. Cor van der Loo:
    7 december 2023
    Probeer ook echt Oudshoorn met Kango-grotten, struisvogelboerderij(en) en evt krokodillenfarm. (Als jullie er al niet geweest zijn...)
  2. Frank en Hilda:
    8 december 2023
    Ha Cor, dank voor de tip. Reizen is keuzes maken en Oudshoorn slaan we helaas over.
  3. Mieke:
    8 december 2023
    Schitterende foto's, en wat een. Vrijheid zo met je eigen huis op wielen.
  4. Sietske.:
    8 december 2023
    Het wil daar ook wel waaien, mooi dat jullie zo genieten en weer mooie foto's.
  5. Geartsje van Dijk de Weerd Oudemirdum:
    9 december 2023
    Super,
  6. Sipke en Froukje:
    9 december 2023
    Wat is de natuur daar mooi en een goed verhaal erbij mooie foto's we genieten er van froukje en sipke
  7. Annemieke:
    11 december 2023
    Leuk om alles te volgen!! 😍