Vanuit Hluhluwe – iMfolozi

19 december 2023 - Hluhluwe-Imfolozi Game Reserve, Zuid-Afrika

Oh, wat vliegt de tijd .....

Het is al weer 19 december, hoog tijd voor een update.

Ons laatste bericht kwam vanuit Royal Natal National Park.

Kamperen in een natuurpark is toch het allermooist. We zien hier de meest prachtige vogels en genieten van de prachtige natuur.

Voor veel Zuid-Afrikanen is de zomervakantie nu begonnen. Dat betekent dat het op de campings nu een stuk drukker is (eind november waren we vaak bijna alleen) en dat maakt dat het met stroom en water nog wat problematischer is.

Vanuit Royal Natal zijn we naar een camping nabij Howick gereden. We hebben daar ’s avonds heel veel regen gehad waardoor buiten zitten niet meer mogelijk was en we een gezellig onderkomen hebben gemaakt in de auto. Wel jammer want regen maakt dat vogeltjes zich slecht laten zien en die zouden daar heel talrijk moeten zijn geweest.

Aan de kust aangekomen bij St Lucia was het weer droog en lekker warm. We hebben een dag een gamedrive gedaan in het iSimangaliso National Park en daar hebben we heel veel wild gezien zoals olifanten, neushoorns, buffels en kudu’s. Ook veel mooie vogels.

Gisterenmorgen zijn we richting iMfolozi National Park gereden en daar hebben we gisterenmiddag en vanmorgen rondgereden. We hebben ontzettend veel neushoorns gezien en grote kuddes impalas en nog veel meer. Veel dieren hebben nu net jonkies en dat ziet er erg leuk uit. Vanmorgen was Hilda wat spulletjes terug aan het stoppen in de koelkast, en terwijl ze naar links keek, kwam van rechts een aapje die er met ons brood vandoor ging! Ze zijn zo vlug, niet te geloven!

Vanmiddag zijn we overgestoken naar het aangrenzende park, Hluhluwe N.P. Dit is echt Afrika, heet, veel dieren spotten en vooral genieten.

We reizen nu weer naar het Noorden, om zaterdag bij onze vrienden Annemieke en Hermann te arriveren. Daar zullen we Kerst gaan vieren.

Dank voor alle leuke reacties,

Groetjes,

Hilda en Frank

1. Denny:
    19 december 2023
    Prachtig weer zeg... enjoy!!!!
  2. Els:
    19 december 2023
    Ik geniet van jullie verhalen en heel prachtige foto's! Wat een reis jongens. Ik wens jullie alvast fijne kerst bij jullie vrienden daar.
  3. Mieke:
    19 december 2023
    Wat een prachtige foto's en wat maak je veel mooie tochten door de parken. Schitterend om te lezen en te bekijken.
  4. Geartsje van Dijk de Weerd Oudemirdum:
    20 december 2023
    Blijf genieten, nog fijne feestdagen gewenst.
  5. Sietske.:
    20 december 2023
    Geweldig, groetjes uit een druiliger en winderig Balk.
  6. Eric Mackay:
    21 december 2023
    Tot nu toe heb ik niet gereageerd maar ik lees jullie verhalen met veel belangstelling en ook deels herkenning!
  7. Elly:
    21 december 2023
    Wat heerlijk om mee te kijken en mee te beleven. Prachtig, en ja die natuurparken zijn spectaculair. Fijne dagen met jullie vrienden.
  8. Joop en Paula:
    22 december 2023
    Mooie foto's, fijne kerstdagen
  9. Astrid:
    23 december 2023
    Ik lees nu pas al jullie verhalen. Geweldig allemaal! Geniet lekker verder en fijne kerstdagen op deze bijzondere bestemming!😘